עולם העבודה | מאי 22, 2021
  • חוק דמי מחלה (היעדרות בשל מחלת ילד), תשנ"ג-1993

  • היעדרות בשל מחלת ילד
    1. עובד שעמו ילד שלא מלאו לו 16 שנים, זכאי לזקוף בשל מחלת ילדו, על חשבון תקופת המחלה הצבורה שלו, ימי היעדרות במספר ובתנאים אם התקיים אחד מאלה:(א)  בן זוגו הוא עובד ולא נעדר מעבודתו מכוח זכאותו כאמור, או שבן זוגו הוא עובד עצמאי שלא נעדר מעסקו או שעסק במשלח ידו בימי היעדרות העובד – עד 8 ימים בשנה;(ב)  הילד נמצא בהחזקתו הבלעדית של העובד, או שהעובד הוא הורה יחיד של הילד – עד 16 ימים בשנה;בחוק זה, "הורה עצמאי" – כהגדרתו בחוק סיוע למשפחות שבראשן הורה עצמאי, התשנ"ב-1992.

א .הוראות הסעיף

היעדרות עובד שהנו הורה לילד שטרם מלאו לו 16 שנים מוסדרת בסעיף 1 לחוק דמי מחלה (היעדרות בשל מחלת ילד) תשנ"ג – 1993 (להלן: החוק).

עובד שהנו הורה לילד שטרם מלאו לו 16 שנים, רשאי לזקוף בגין מחלת ילדו על חשבון צבירת תקופת המחלה שלו מספר ימי היעדרות העומד על שמונה (8) ימים, אם בן הזוג עובד ולא נעדר ממקום עבודתו מכוח זכאותו, או שבן הזוג עצמאי ולא נעדר מעסקו.

במידה וההורה הנו יחידני או שהילד נמצא בחזקתו הבלעדית זכאי העובד להעדר עד 16 ימים בשנה עקב מחלת הילד. חוק משפחות חד הוריות תשנ"ב- 1992 קובע הגדרה מדויקת להורה יחידני.

לפי סעיפים 1 או 1א לחוק, לצורך חישוב דמי מחלה, תימנה תקופת המחלה החל מהיום הראשון שבו נעדר העובד או בן זוגו בשל מחלת ילדם, ובלבד שבהצהרה שמסר העובד לפי חוק זה הוא הודיע על ימי ההיעדרות של בן זוגו מעבודתו בשל מחלת ילדם וצירף אליה הצהרה כאמור שהגיש בן זוגו במקום עבודתו.

ב. התקנות הנוגעות לסעיף

לפי תקנה 2 לתקנות דמי תקנות דמי מחלה (היעדרות בשל מחלת ילד), תשנ"ד-1993 (להלן: "התקנות") על העובד לצרף אישור רפואי בדבר מחלת הילד להצהרת ההיעדרות.

תכלית הסעיפים ברורה, שהעובד לא יאבד את מקור פרנסתו בשעה שעליו לדאוג ליקרים לו מכל.

התקנות קובעות כי כאשר אחד מבני הזוג עצמאיים, על בן הזוג להוכיח כי הוא עצמאי באמצעות אישור על היותו עוסק מורשה במע"מ, מסמך המוגש על ידו לפקיד השומה או מסמך המוגש על ידו לביטוח הלאומי.

כדי לראות תוכן רשימה זו עליכם לרכוש מנוי שנתי
רכשתם כבר מנוי?

מראה מקום

מאמרים קרובים