עולם העבודה | מאי 28, 2021
  • חוק הגנת השכר, תשי"ח – 1958

  • דרך תשלום שכר

  • 6. (א)  שכר עבודה ישולם לידי העובד במישרין, אך מותר שישולם לו, על פי הוראתו בכתב, באמצעות בן-זוגו, הורו, ילדו, חבר בעבודה, הקיבוץ שהעובד חבר בו, מוסד בנקאי כמשמעותו בחוק בנק ישראל, תשי"ד-1954, החברה, כהגדרתה בחוק הדואר, התשמ"ו-1986, בנותנה שירותים לפי סעיף 88א לאותו חוק (בחוק זה – חברת הדואר), לשכת עבודה שהוקמה על פי סעיף 23 לחוק שירות התעסוקה, תשי"ט-1959, או כל תאגיד שאושר לכך על ידי שר העבודה בהסכמת ארגון העובדים הגדול ביותר ובאישור ועדת העבודה של הכנסת.
  • (ב)  שכר עבודה לעובד שירות בעבודת משק לפי סימן ב'ו לפרק ו' של חוק העונשין, תשל"ז-1977, ישולם באמצעות שירות בתי הסוהר או באמצעות שירות התעסוקה.

 פירוט הכללים הנוגעים לסעיף 6 לחוק

א. תשלום שכר לעובד במישרין או על פי הוראתו בכתב.

החוק קובע כי שכר עבודה ישולם לידי העובד במישרין, אך מותר שישולם לו, על פי הוראתו בכתב, באמצעות בן-זוגו, הורו, ילדו, חבר בעבודה, הקיבוץ שהעובד חבר בו, מוסד בנקאי, בנק הדואר, לשכת עבודה שהוקמה על פי סעיף 23 לחוק שירות התעסוקה, תשי"ט-1959, או כל תאגיד שאושר לכך על ידי שר העבודה בהסכמת ארגון העובדים הגדול ביותר ובאישור ועדת העבודה של הכנסת.

החוק קובע כי שכר עבודה לעובד שירות בעבודת משק לפי סימן ב'ו לפרק ו' של חוק העונשין, תשל"ז-1977, ישולם באמצעות שירות בתי הסוהר או באמצעות שירות התעסוקה.

ב.  ידוע בציבור הינו בגדר "בן זוג" לעניין תשלום השכר.

ראו בעניין ניקול לינדורן1.

ג. תשלום שכר באמצעות מוסד בנקאי מותר רק בתנאי שהדבר נעשה על-פי הוראה בכתב של העובד, ובמידה שלא ניתנה הוראה כאמור, הרי שלא ניתן לראות כי ההפקדה כמוה כתשלום שכר.

האמור נפסק בעניין עירית פתח תקווה-אברהם טחן2.

כדי לראות תוכן רשימה זו עליכם לרכוש מנוי שנתי
רכשתם כבר מנוי?

מראה מקום

  1. ע"א 2000/97 לינדורן נ' קרנית נ' קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים‏, פ"ד נה(1) 12; כן ראו: ע"א 2622/01‏ מנהל מס שבח מקרקעין נ' לבנון, פ"ד נז(5) 309
  2. דיון (ארצי) לג/11-2 המועצה הדתית פתח-תקוה נ' הרב אברהם טחן, פ"ד ה(1) 061

מאמרים קרובים