עולם העבודה | מאי 24, 2021

 הוראת התקנות

כללים

  1. . במועד כניסתו לתוקף של חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ח- 2018, נכנסו לתוקף גם תקנות חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ט- 2019. בתקנות נקבעו הסדרים לגבי בקשות בהליכי חדלות פרעון הן של יחידים והן של תאגידים, סדרי הדין בבקשות, הוראות לעניין הגשת תביעות חוב והכרעה בהן, ועניינים נוספים שהחוק הסמיך את שר המשפטים להסדיר בתקנות.
  2. התקנות לא מקיפות בשלב זה את כלל העניינים הטעונים הסדרה בתקנות בהתאם לחוק חדלות פרעון ושיקום כלכלי. (ראו לעניין זה :  מדריך לתקנות פשיטת הרגל לאחר כניסתו לתוקף של חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ח- 2018, –  גילוי דעת פרשני של הכונס הרשמי והממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי, המהווה כלי עזר פרשני לבעלי העניין בהליכי חדלות פירעון של יחיד על מנת לסייע לבהירות הדין, בנוגע להוראות החלות על ההליכים המתנהלים לפי חוק חדלות פירעון).  
  3. יודגש כי בהתאם להוראת סעיף 373(ב) לחוק חדלות פרעון ושיקום כלכלי, פקודת פשיטת הרגל והתקנות מכוחה ימשיכו לחול כלשונן על הליכים שהיו תלויים ועומדים ערב יום תחילתו של החוק, ועל כן ההתאמות לתקנות פשיטת הרגל מתייחסות רק ביחס להליכים הנפתחים לאחר כניסתו לתוקף של חוק חדלות פירעון.
  4. סעיף 378 לחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי שכותרתו "שמירת תוקף" קובע הסדר לתקופת הביניים לאחר כניסתו לתוקף של חוק חדלות פירעון, וזאת כל עוד לא הותקנו כל התקנות לפי חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי. הסעיף קובע כי בנושאים הטעונים הסדרה בתקנות, וטרם הותקנו לגביהן תקנות חדשות מכוח החוק, יש לפנות לתקנות הקיימות.  ה"תקנות קיימות" הן : תקנות פשיטת הרגל, תשמ"ה- 1985תקנות החברות (פירוק), תשמ"ז- 1987 ; תקנות החברות (בקשה לפשרה או להסדר(, תשס"ב-2002.
    כדי לראות תוכן רשימה זו עליכם לרכוש מנוי שנתי
    רכשתם כבר מנוי?

מאמרים קרובים