עולם העבודה | יוני 2, 2021
  • חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה, תשמ"ח-1988

  • מודעות בדבר הצעת עבודה
  •  8(א)  מעסיק או הזקוק לעובד, לא יפרסם מודעה בדבר הצעת עבודה או שליחה להכשרה מקצועית אלא אם כן הצעת העבודה צויינה בלשון זכר ובלשון נקבה, בין ביחיד ובין ברבים, וכן לא יפרסם מודעה כאמור שיש בה משום הפליה על פי הוראות סעיף 2.
  • (ב)  הוראות סעיף זה לא יחולו על פרסום מודעה בדבר הצעת עבודה או שליחה להכשרה מקצועית שסעיף 2(ג) חל עליה.
  • תקנות העבירות המינהליות (קנס מינהלי – איסור פרסום מודעה מפלה בדבר הצעת עבודה), תשס"ב-2002

  • בתוקף סמכותי לפי סעיפים 1 ו-2 לחוק העבירות המינהליות, התשמ"ו-1986 (להלן – החוק), בהסכמת שר העבודה והרווחה ובאישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת, אני מתקין תקנות אלה:
    עבירה מינהלית
    1. עבירה על הוראת סעיף 8 לחוק שוויון ההזדמנויות בעבודה, התשמ"ח-1988, היא עבירה מינהלית.
    קנס מינהלי קצוב
    2 (א)  לעבירה מינהלית כאמור בתקנה 1 יהיה קנס מינהלי קצוב בסכום של 2,500 שקלים חדשים.
    (ב)  הקנס המינהלי הקצוב לעבירה מינהלית נמשכת יהיה קנס בשיעור החלק החמישים של הקנס האמור בתקנת משנה (א) לכל יום שבו נמשכת  העבירה לאחר שנמסרה ההודעה על הטלת הקנס המינהלית.           (ג)   הקנס המינהלי הקצוב לעבירה מינהלית חוזרת יהיה כפל הקנס האמור בתקנת משנה (א); לענין זה, "עבירה מינהלית חוזרת" – כקבוע בתקנה 1(א)(2) לתקנות העבירות המינהליות, התשמ"ו-1986.
    תחילה
    3. תחילתן של תקנות אלה שלושים ימים מיום פרסומן.

פירוט הכללים

א.  חובת פרסום מודעה על קבלה לעבודה בלשון נקבה וזכר.

החוק קובע כי על מעסיק או הזקוק לעובד לפרסם מודעה בדבר הצעת עבודה או שליחה להכשרה מקצועית בלשון זכר ובלשון נקבה וחל איסור על פרסום מודעה שיש בה משום הפליה מכוח החוק.

בענין גסטטנר ישראל בע"מ1 נקבע שסעיף 2 לחוק קובע כי אין להפלות בין עובדים או דורשי עבודה מחמת מינם, מכאן כי לא באשה בלבד מדובר בחוק. מגמת החוק הינה שוויון בין גבר לאשה המבקשים עבודה, ועל כן פרסום מודעה המיועדת לגברים בלבד נוגדת את החוק.

כדי לראות תוכן רשימה זו עליכם לרכוש מנוי שנתי
רכשתם כבר מנוי?

מראה מקום

  1. דיון נא/3-8 (ארצי) ‎ ‎מדינת ישראל‎ ‎נ' חברת גסטטנר ישראל בע"מ, פ"ד כד(1) 065 כן ראו: תב"ע י-ם שן/8-15 מדינת ישראל נ' בית חולים ביקור חולים פד"ע כא (2), 87

מאמרים קרובים