עולם העבודה | מאי 28, 2021
  • חוק הגנת השכר, תשי"ח – 1958

  • מועדים מיוחדים לתשלום שכר
    13. שר העבודה רשאי, באישור ועדת העבודה של הכנסת, לקבוע מועד לתשלום שכר עבודה שלא נקבע לו מועד בסעיפים 9 עד 12.
  • תקנות הגנת השכר (מועד מיוחד לתשלום שכר עבודה), תשמ"ח-1987

  • בתוקף סמכותי לפי סעיף 13 לחוק הגנת השכר, תשי"ח-1958 (להלן – החוק), ובאישור ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, אני מתקין תקנות אלה:
    שכר עבודה על-פי רישום המעביד
    1. שכר עבודה שלא נקבע מועד לתשלומו בסעיפים 9 עד 12 לחוק, המשתלם על-פי רישום שנעשה בידי המעביד או מטעמו, ישולם לא יאוחר מתום החודש שבו בוצעה העבודה (להלן – חודש העבודה).
    שכר עבודה על-פי דיווח העובד
    2. (א) שכר עבודה שלא נקבע מועד לתשלומו בסעיפים 9 עד 12 לחוק, המשתלם על-פי דיווח שהעובד מגיש למעבידו, והדיווח הוגש לא יאוחר מחמישה ימים מתום חודש העבודה – ישולם לא יאוחר מהיום הששי מתום חודש העבודה.
    ב)  הוגש הדיווח האמור בתקנת משנה (א) לאחר היום החמישי מתום חודש העבודה – ישולם שכר העבודה האמור בתקנת משנה (א) בתום החודש שלאחר החודש שבו הוגש הדיווח.
    מועד אחר
    3. על אף האמור בתקנות 1 ו-2(א) ישולם שכר העבודה האמור בהן בתום החודש שלאחר חודש העבודה, אם נתקיים אחד מאלה:
    (1)   המעביד שילם לעובד, לא יאוחר מה-27 בחודש העבודה, מקדמה על חשבון שכר עבודתו באותו חודש, בשיעור שלא יפחת משליש הסכום המוערך של שכר העבודה הכולל המגיע לעובד בעד אותו חודש לאחר הניכויים על-פי דין או על-פי הסכם קיבוצי או צו הרחבה;
    (2)   המעביד נוהג לשלם לעובדיו את שכר העבודה האמור בתקנות 1 או 2(א) כשהוא מחושב על בסיס השכר המשתלם בחודש שלאחר חודש העבודה.

פירוט הכללים הנוגעים לסעיף 13 ולתקנות

תקנות הגנת השכר, העוסקות במועד תשלום שכר העבודה, אינן חלות על "פדיון חופשה" שכן פדיון חופשה אינו משתלם "על-פי רישום שנעשה על-ידי המעביד או מטעמו".

ראו בעניין שלום לבבי1.

כדי לראות תוכן רשימה זו עליכם לרכוש מנוי שנתי
רכשתם כבר מנוי?

מראה מקום

  1. דבע (ארצי) 1-1/לח שלום לבבי נ' המועצה להסדר ההימורים בספורט, 18.7.1978; כן ראו: דב"ע לח/43-3 אוברסיז רדיו קורפורייטן בע"מ נ' יצחק פוקס, עבודה ארצי, כרך יא (2), 234 – הובא בספרם של גולדברג-פיינברג, דיני עבודה, שער חמישי, פרק 14, עמ' 18

מאמרים קרובים