עולם העבודה | ינואר 8, 2022

רשות המסים

הארכת תוקף תקנות מס הכנסה (שיעור המס על הכנסה בעד עבודה במשמרות)

מאמרים שהועלו לאתר

  1. דיון ודחייתו, עדויות וראיות
  2.  טבלה מרכזת של הוראות צווי הרחבה והסכמים קיבוציים בענפי היבוא, היצוא, המסחר והשירותים

פסיקה של בית הדין הארצי לעבודה

  • שלילת תשלום פיצויי פיטורים והודעה מוקדמת

  • בעניין עו"ד אמיר גאנם1 נקבע שגם אם העובדת פוטרה כטענת המעסיק נוכח הפגיעה הקשה באמון שחש בה לאחר שגילה שהעובדת אינה מקדישה את כל מרצה וזמנה לעבודתה במשרדו ואינה אומרת את האמת בעניין זה –  אין הדבר מצדיק שלילת תשלום פיצויים והודעה מוקדמת, בשים לב לתקופת העבודה הארוכה של העובדת ומכלות הנסיבות.
  • תשלום פיצויים בגין פיטורין שלא כדין

  • בעניין עו"ד אמיר גאנם2 נפסק שמקובלת קביעת ביה"ד האזורי כי נפל פגם משמעותי בהליך הפיטורים משלא נערך שימוע מסודר למשיבה (עובדת במשרד עורכי דין). מחד, ניתן להבין את סערת הרגשות בה היה נתון המערער בשל מה שנתפס בעיניו כהפרת אמונים, כאשר נתן למשיבה הזדמנות מסוימת למתן הסברים. מאידך, הזדמנות זו לא הייתה מספקת בהתאם לדרישות הפסיקה, והדברים נכונים ביתר שאת בהתחשב בתקופת עבודתה הארוכה ובסוג הטענות שיוחסו לה. בשקלול הדברים, נקבע יש להתערב בסכום הפיצוי שנפסק בגין פיטורין שלא כדין ולהעמידו על סך של 30,000 ₪.
  • חוק להגברת האכיפה בענף הבניין

  • בעניין קבוצת אשטרום3 נקבע שפרק ג' לחוק הגברת האכיפה אינו חל על ענף הבניין, משכך, לא ניתן היה לייחס למערערת (מזמינת שירות בענף הבניין) אחריות לזכויות העובד מכוח חוק להגברת האכיפה.
  • הגשת בקשת צד על ידי ארגון עובדים שאינו היציג 

    בעניין ארגון המורים4 נקבע כי שעה שארגון עובדים שאינו הארגון היציג מבקש להגיש בקשת צד בסכסוך קיבוצי, עליו להצביע על הנסיבות הייחודיות המצדיקות לאפשר לו להגיש בקשת צד בסכסוך קיבוצי. זאת, הן בהיבט של מעמדו במערך יחסי העבודה והיריבות בינו לבין המעסיק והן בהיבט של עילת התביעה וזכותו לקבל את הסעד המבוקש, שהן מצומצמות נוכח העובדה שאינו הארגון היציג ואינו צד להסכם הקיבוצי.
  • הכרה בארגון עובדים

    בעניין יציגים – ארגון עובדי הוראה בישראל5 נקבע שאמנם יש אפשרות כי תוגש בקשת-צד על ידי ארגון עובדים שאינו יציג בתנאים מסוימים, אך כיוון שהמערערת כלל אינה ארגון עובדים לפי התנאים שנקבעו בפסיקה, אין צורך לבחון אם מתקיימים התנאים המצדיקים לאפשר לה את ניהול בקשת-הצד. נקבע כי דרך המלך בנוגע לבקשות הכרה בהתארגנות עובדים כארגון עובדים היא בדיקת המעמד בהתאם למצב העובדתי בעת הגשת בקשת-הצד ולא קיים טעם המצדיק לסטות ממנה.
  • המצאת פסק דין

  • בעניין אדוורד באו6 נפסק  שאין לקבל לרישום ערעור שהוגש באיחור של 16 יום, זאת מאחר שלמערער בוצעה המצאה כדין של פסק הדין בשתי דרכים: באמצעות כתובת הדואר האלקטרוני שמסר לבית הדין; באמצעות דואר רשום עם אישור מסירה, אשר נשלח לכתובת שמסר המערער לביה"ד בכותרת כתבי טענותיו. דבר הדואר הודבק בכתובת שמסר המערער לאחר שלושה ביקורים במקום, בהם לא נמצא המערער.
  • הארכת מועד להגשת ערעור

  • בעניין וורד אןף סאיליייט7 התקבלה בקשת המבקשת להארכת מועד להגשת ערעור על פסק דין תוך חיובה בהוצאות המשיב, משדובר באיחור לא ממושך בן 3 ימים שהמשיב לא הוכיח פגיעה קונקרטית באינטרס סופיות הדיון שלו במהלכו. כן נקבע כי טענת המבקשת אודות טעות בחישוב הימים להגשת הערעור, אף שאינה מהווה לכשעצמה טעם מיוחד להארכת מועד, מצטרפת לטעמים אחרים המצדיקים קבלת הבקשה, ובכלל זאת סיכויי הערעור והעובדה שבמהלך התקופה שהייתה נתונה להגשת הערעור חלה תקופת 'החירום המיוחד' שהוכרזה במערכת המשפט בשל התפשטות נגיף הקורונה. 

פסיקת בית הדין האזורי

  • בקשת אישור

  • בעניין רנואר רשת חנויות אופנה8 נדחתה בקשת אישור תובענה כייצוגית נגד המשיבה בעילות הנוגעות להכללת עמלות בשכר הקובע לחופשה שנתית ושעות נוספות. מנגד, התקבלה הבקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד המבקשת ביחס לעילה הנוגעת להפרת הוראות חוק הזכות לעבודה בישיבה ותנאים הולמים.

מראה מקום

  1. ע"ע (ארצי) 40806-03-21 עו"ד אמיר גאנם נ' בת שבע חן 21.10.21
  2. ע"ע (ארצי) 40806-03-21 עו"ד אמיר גאנם נ' בת שבע חן 21.10.21
  3. ע"ע (ארצי) 59277-04-21 קבוצת אשטרום בע"מ נ' OSMAN YAHIA SABER YAGOUB
  4. עס"ק (ארצי) 616-05-19 ארגון המורים בבתי הספר העל יסודיים בסמינרים ובמכללות נ' מדינת ישראל  27.10.21
  5. עס"ק (ארצי) 35739-07-19 יציגים – ארגון עובדי הוראה בישראל נ' מדינת ישראל 28.10.21
  6. ע"ע (ארצי) 31974-10-19 אדוורד בלאו נ' מזל שי 19.10.21
  7.  ע"ע (ארצי) 62726-05-20 וורלד אוף סאטילייט (וו.אס.) בע"מ נ' ג'האד בסה  24.10.21
  8. ת"צ (תל אביב-יפו) 31277-07-19 סתיו בן זקן נ' רנואר רשת חנויות אופנה בע"מ 26.10.21

מאמרים קרובים