עולם העבודה | מאי 22, 2021
  • חוק דמי מחלה (היעדרות בשל מחלת הורה), תשנ"ד-1993

  • היעדרות בשל מחלת הורה או הורה של  בן הזוג
    (א)  עובד זכאי לזקוף עד ששה ימים בשנה של היעדרות בשל מחלת ההורה שלו או של בן זוגו (להלן – ההורה), על חשבון תקופת המחלה הצבורה שלו, ובלבד שבן זוגו הינו עובד ושלא נעדר מעבודתו מכוח זכאותו לפי חוק זה.
    (ב)  בזקיפת ימי היעדרות כאמור בסעיף קטן (א), זכאי עובד להביא בחשבון, לפי בחירתו, גם חלקי ימים שבהם נעדר לפי הוראות אותו סעיף קטן; חלקי ימים לעניין זה יחושבו לפי היחס שבין שעות ההיעדרות ובין שעות העבודה של העובד באותו יום אילולא נעדר.

בהתאם לסעיף 1 עובד רשאי לזקוף עד ששה ימים בשנה של היעדרות בשל מחלת ההורה שלו או של בן זוגו (להלן – ההורה), על חשבון תקופת המחלה הצבורה שלו. התנאי לכך שבן זוגו עובד ולא נעדר מעבודתו מכוח זכאות זו.

העובד רשאי בהתאם לבחירתו, להביא בחשבון ימי ההיעדרות  גם חלקי ימים שבהם נעדר לפי הוראות החוק; חלקי הימים יחושבו לעניין זה לצורך החוק לפי היחס שבין שעות ההיעדרות ובין שעות העבודה של העובד באותו יום אלמלא נעדר.

סעיף 3 לחוק קובע את ההגדרה של מחלה לעניין סעיף 1 המאפשר לעובד לזקוף את ימי ההיעדרות בשל מחלת בן זוגו

  1. בן זוג ייחשב לחולה אם והפך להיות תלוי לחלוטין בעזרת הזולת בביצוע פעולות יום-יום;
  2. ."פעולות יום-יום" – כהגדרת מונח זה בסעיף 223 לחוק הביטוח הלאומי [נוסח משולב], תשנ"ה-1995.
  3. סעיף 223 לחוק הביטוח הלאומי מגדיר את "פעולות היום יום" לעניין זה, רחצה, הלבשה, שליטה בצרכים, אכילה וניידות בבית.
  • חוק דמי מחלה (היעדרות בשל מחלת הורה), תשנ"ד-1993

  • היעדרות בשל תרומת איבר על ידי הורה
    1א.     (א)  בלי לגרוע מהוראות סעיף 1, עובד זכאי לזקוף עד שבעה ימים בשנה של היעדרות, לשם טיפול וליווי של הורהו שהוא תורם כהגדרתו בחוק השתלת איברים, התשס"ח-2008, על חשבון תקופת המחלה הצבורה שלו או על חשבון ימי החופשה המגיעים לו, לפי בחירתו.
    (ב)  כללים שקבע שר העבודה הרווחה והשירותים החברתיים לפי סעיף 2 יחולו, בשינויים המחויבים, על היעדרות לפי סעיף זה.

מבלי לגרוע מהזכויות של העובד לפי סעיף 1, הלה רשאי העובד לכלול עד שבעה ימים בשנה של היעדרות, לצורך טיפול וליווי של הורהו שהוא תורם כהגדרתו בחוק השתלת איברים, התשס"ח-2008, על חשבון תקופת המחלה הצבורה שלו או על חשבון ימי החופשה המגיעים לו, לפי בחירתו.

כדי לראות תוכן רשימה זו עליכם לרכוש מנוי שנתי
רכשתם כבר מנוי?

מאמרים קרובים